Contact

Zeestraat 84
2518 AD Den Haag

Andere vestigingen ›

Léon Jansen

De retail is aan zet

Vandaag is de eerste column verschenen van Léon Jansen, strategisch adviseur bij Schuttelaar & Partners, in Food & Agri Business. Net zoals Jesse Markus is ook Léon begonnen als vaste columnist op dit platform, dat zowel online als vier keer per week in print, alle partijen in de productie, ontwikkeling, verwerking en distributie van voedingsmiddelen informeert met nieuws en opinie.

Léon gaat in op de vraag hoe duurzaam biologische voeding eigenlijk is, en of de consument het allemaal wel begrijpt. Bovendien is de consument nu extra gevoelig voor prijsprikkels vanwege de toenemende inflatie.

Supermarkten moeten zich volgens Léon inspannen om de consument duurzamer te laten eten. Om hun klanten tot duurzame keuzes te verleiden, adviseert hij een stapsgewijze verduurzaming van het assortiment. “Als de retail haar huismerken een voor een verduurzaamt en dit verhaal deelt met haar klanten, dan zal dit ook voor merkfabrikanten een extra stimulans zijn om daarin mee te gaan”, aldus de nieuwe columnist bij F&A die een goed actueel voorbeeld geeft: “Coop vervangt 7 vleesproducten door plantaardige alternatieven die het tussen de vleesproducten aanbiedt. Het kán, dus alle ballen op de retail!”

Lees de column