Contact

Zeestraat 84
2518 AD Den Haag

Andere vestigingen ›

Schuttelaar & Partners blij met zoveel aandacht voor gezonde voeding

Het kabinet zet zich in voor gezondere voeding en een gezondere voedselomgeving. Dat blijkt uit het zojuist gepubliceerde Nationaal Preventieakkoord. Dat dit nodig is, is evident: in 2016 had bijna 14% van de Nederlandse kinderen en bijna de helft van de Nederlandse volwassenen overgewicht. Het is belangrijk om op zo veel mogelijk plekken meer gezond voedsel aan te bieden zodat consumenten overal gestimuleerd worden de gezonde keuze te maken. Wij zetten ons daar in onze advisering op alle terreinen voor in. Zo helpen we tal van bedrijven met het bieden van een gezond alternatief en het verbeteren van productsamenstelling. Uit een eigen recent onderzoek blijkt dat er nog steeds veel winst te halen is op het gebied van productsamenstelling. We onderzochten zout- en suikergehaltes van 390 soepen die bij 3 verschillende supermarkten in het schap staan. Hier liggen volop kansen om die producten te verbeteren, bijvoorbeeld bij de tomatensoep.

Wij vinden het belangrijk dat kinderen niet verleid worden te veel te consumeren. Zeker als het gaat om niet-Schijf van Vijf producten. Veel bedrijven nemen daartoe het voortouw door kindermarketing op ongezonde producten aan banden te leggen. Wij helpen bedrijven met dergelijke initiatieven, waarbij we ook rekening houden met huidige sentimenten en toekomstige ontwikkelingen in de maatschappij.

Ook de leisure sector is een sector waar veel winst te behalen valt als het gaat om het bestrijden van overgewicht. Veel dagattracties bieden nog nauwelijks gezonde voeding aan. Dit terwijl uit onderzoek blijkt dat de consument steeds vaker wil kiezen voor gezonde opties tijdens een dagje uit. In de leisure sector zijn zo’n 100 aanbieders van dagattracties actief. Samen zijn zij goed voor meer dan 40 mln bezoekers per jaar. Potentieel een enorm bereik dus. Met het initiatief Gezond Uit zetten attractieparken zich in om gezamenlijk het gezonde voedingsaanbod te vergroten. Met de Taskforce Gezond Uit, voortaan onder de paraplu van JOGG, gaan we nog meer stappen zetten naar een leuk, lekker en gezond dagje uit. Steeds meer attractieparken doen hieraan mee.


Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Suzanne van der Pijll