Contact

Zeestraat 84
2518 AD Den Haag

Andere vestigingen ›

Marcel Schuttelaar tafelgast bij Studio FSN

Vorige week woensdag was Marcel Schuttelaar tafelgast bij Studio FSN, een bijeenkomst van het Foodservice Network. Het event, met met ongeveer 150 leden van het netwerk, ging onder andere over de ‘voedselcampagne strijd’ met gespreksleider Jort Kelder en tafelgasten Anne Hilhorst (Wakker Dier) en Rosanne Hertzberger.

 

Er werd gesproken over campagnes die steeds duidelijker, pregnanter, slimmer en luidruchtiger worden om onze voedselkeuzes te beïnvloeden, bijv. de kiloknallers van Wakker Dier. Onze stelling was met name dat er al 40 jaar van dit soort acties lopen, en dat het goed is dat er onafhankelijke partijen zoals Wakker Dier zijn die uiteindelijk veel in de food wereld verbeteren door middel van dergelijke acties.

Andere mooie voorbeelden die zijn aangehaald zijn PLUS en PlanetProof Melk. In retailland draait veel om de laagste prijs, om snelheid en keuze. Bij PLUS denken ze een beetje anders. Daar draait het om service en de consument ‘ontzorgen’ door vooral fatsoenlijke producten aan te bieden. Dus wordt de keus vaak voor de consument gemaakt. Een mooi voorbeeld van keuze beïnvloeding.

PlanetProof Melk is het keurmerk voor duurzamere melk. Eind december lagen de eerste pakken 'PlanetProof Melk' onder het merk Campina in de supermarkt. Een voorbeeld van een tastbaar resultaat dat de melkveehouderij stap voor stap verder doet verduurzamen. En een mooi voorbeeld van een nieuwe keuzemogelijkheid voor de consument om een product te kopen dat rekening houdt met dier, natuur en klimaat.


Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Marcel Schuttelaar