Contact

Zeestraat 84
2518 AD Den Haag

Andere vestigingen ›

Kijk, ruik, proef en vouw!

Deze week start de publiekscampagne van Zuivelpak ‘Kijk, ruik, proef en vouw’. Een Nederlands huishouden gooit jaarlijks onnodig ongeveer 14 liter zuivel weg. Dat maakt zuivel één van de meest verspilde producten in Nederland, terwijl dit niet hoeft.  

Kijk, ruik en proef 

Indien consumenten zouden kijken, ruiken en proeven, kunnen ze constateren dat het zuivelproduct meestal ook nog na de THT-datum geconsumeerd kan worden. Deze boodschap staat centraal in de nieuwe Zuivelpak campagne.  

En vouw! 

Door yoghurt en vla pakken goed te vouwen, kan er een extra portie uit het pak gehaald worden. Dat voorkomt voedselverspilling. Veel drankenkartons hebben vouwlijnen zodat goed vouwen nog gemakkelijker is. Een leeg en plat pak helpt bovendien bij de recycling van de drankenkartons. In de Zuivelpak-commercial wordt kijk, ruik, proef en vouw uitgelegd om voedselverspilling te voorkomen en betere recycling mogelijk te maken. Naast voedselverspilling wordt hierdoor ook bijgedragen aan een beter milieu. 

Over Zuivelpak 

De commercial ‘Zuivelpak – kijk, ruik, proef en vouw!’ is vanaf vrijdag 2 april  tot aan de zomer te zien  als pre-roll bij RTLXL. Daarnaast wordt de campagne continu gepromoot via Facebook, het Zuivelpak YouTube-kanaal, de campagne website www.zuivelpak.nl en andere online en offline media.   

Zuivelpak is een initiatief van de zuivelindustrie, de supermarktbranche en drankenkartonproducenten. In eerdere campagnes werden consumenten geïnformeerd over hernieuwbare grondstoffen, waar steeds meer drankenkartons van zijn gemaakt en de recycling van kartonnen drankverpakkingen. 

Schuttelaar & Partners realiseert deze campagne in samenwerking met Imagine People.


Meer weten?

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Suzanne van der Pijll