Zeestraat 84

Andere vestigingen ›

Royal Agrifirm Group

Maatschappelijk jaarverslag

Royal Agrifirm Group wil bijdragen aan een verantwoorde voedselketen voor toekomstige generaties. De coöperatieve onderneming heeft een internationaal netwerk van dochterbedrijven gevestigd in 16 landen in Europa, Zuid-Amerika en Azië en een wereldwijd distributienetwerk. In de coöperatie hebben meer dan 10.000 Nederlandse veehouders en telers hun krachten gebundeld. Agrifirm rapporteert jaarlijks via het CSR-verslag over haar maatschappelijke impact. S&P schrijft dit verslag in nauwe samenwerking met Agrifirm.

Onze aanpak

Schuttelaar & Partners heeft in 2017 Agrifirm voor het zesde jaar op rij ondersteund bij het schrijven van het CSR-verslag. Samen met Agrifirm hebben we op basis van de vernieuwde CSR-structuur van deze landbouwcoöperatie een opzet gemaakt voor hun maatschappelijk jaarverslag en de relevante projecten geselecteerd. Vervolgens hebben we informatie verzameld en diverse mensen geïnterviewd binnen en buiten Agrifirm, waarna we het verslag over de impact van Agrifirm op het milieu en de leefomgeving konden schrijven.

Het resultaat

Via twee redactierondes met Agrifirm, is het uiteindelijke CSR-verslag tot stand gekomen. In een aantal aansprekende en duidelijke visuals verbeelden we de waardeketen van Agrifirm en haar visie op circulaire landbouw. Ook hebben we een samenvatting van het CSR-verslag gemaakt en vormgegeven, om Agrifirm nog beter in staat te stellen om haar maatschappelijke boodschap effectief te communiceren naar medewerkers, leden en relaties. Het resultaat is een inhoudelijk sterk en mooi vormgegeven verslag, waaruit blijkt dat maatschappelijk verantwoord ondernemen verankerd is in de strategie van Agrifirm.