Contact

Zeestraat 84
2518 AD Den Haag

Andere vestigingen ›

MVO-verslag 2018

Coop supermarkten

Coop is een Nederlandse supermarktketen met een sterke betrokkenheid bij de lokale gemeenschap. De coöperatie verkoopt dagelijkse boodschappen via ruim 300 supermarkten in  heel Nederland én online.  

De uitdaging

Coop werkt aan duurzaamheid, en dat wil de supermarktketen graag aan haar klanten, medewerkers en andere stakeholders laten zien. Daarom vroeg Coop ons om een online MVO-verslag over 2018 te ontwikkelen en om dit efficiënt onder hun stakeholders te verspreiden.

Onze aanpak

Op basis van GRI Standards Core en de MVO-structuur van Coop verzamelden we relevante informatie, waarna we de tekst van het verslag schreven. We maakten een creatief concept voor de vormgeving. De tekst en vormgeving zijn vervolgens samengevoegd tot een interactief, online magazine via het platform H5 Mag.

De impact

In 2017 brachten wij voor Coop hun eerste MVO-verslag uit. Ook hiervoor verzorgden wij de tekst en vormgeving. In 2017 stonden met name de strategie en de motivatie van Coop centraal, terwijl in 2018 de focus ligt op de kwantitatieve resultaten. Het zichtbaar maken van doelstellingen op het gebied van duurzaamheid leidt tot meer commitment van de medewerkers én draagt bij aan het realiseren van ambities.

 

Bekijk hier het MVO-verslag (2018) dat wij maakten voor Coop Supermarkten

Meer weten?

Bel +31 6 83 52 90 72 of
Stuur Natasja van Weverwijk een e-mail.