Contact

Zeestraat 84
2518 AD Den Haag

Andere vestigingen ›

MVO-verslag 2019 voor COOP Supermarkten

Coop Supermarkten

Coop is een coöperatieve supermarkt-organisatie met ruim 300 winkels in heel Nederland en een webshop. De coöperatie gelooft in de kracht van samen. Daarom is ‘samen maak je ’t verschil’ haar slogan. Met ruim 1 miljoen leden is Coop één van de grootste verenigingen van Nederland. 

 

Verslag over maatschappelijke betrokkenheid

In 2017 brachten wij voor Coop hun eerste MVO-verslag uit. Toen stonden met name de strategie en de motivatie van Coop centraal. In het MVO-verslag van 2018 lag de focus op de kwantitatieve resultaten. Ook in 2019 vroeg Coop ons om een online MVO-verslag te maken om alle stakeholders te informeren over haar maatschappelijke betrokkenheid.

 

GRI en materialiteit

Eind 2018 maakten we een nieuwe analyse van MVO-onderwerpen die volgens interne en externe stakeholders relevant zijn voor Coop. We verzamelden de informatie voor het tekstschrijven op basis van GRI Standards Core (Global Reporting Initiative) en de MVO-structuur van Coop. Het MVO-verslag over 2019 is een interactief, online magazine via het platform H5 Mag.

 

Werken aan ambities

In de nieuwe materialiteitsanalyse blijken de onderwerpen ‘minder voedselverspilling’ en ‘duurzamere verpakkingen’ belangrijker te zijn geworden voor Coop. De onderwerpen ‘gezonder assortiment’ en ‘gezonde keuze stimuleren’ zijn gebundeld tot het materiële onderwerp ‘aandacht voor gezonde voeding’. Het zichtbaar maken van doelstellingen leidt tot meer commitment van de medewerkers én draagt bij aan het realiseren van ambities.

Meer weten?

Bel 070 318 44 44 of
stuur Pascal Kuipers een e-mail.