Contact

Zeestraat 84
2518 AD Den Haag

Andere vestigingen ›

Stakeholdercommunicatie voor een gezondere wereld

Internationaal Farmaceutisch Bedrijf

Dit internationaal farmaceutisch bedrijf* is een multinational die inzet op innovatieve behandelingen voor de complexe, medische uitdagingen van vandaag en morgen.

De uitdaging

Het internationaal farmaceutisch bedrijf vind het belangrijk om bereikbaar en toegankelijk te zijn voor haar stakeholders. Daarom vroeg de multinational ons om via social media op een professionele en interactieve manier het gesprek aan te gaan met verschillende stakeholdergroepen.

Onze aanpak

Samen met de klant definieerden wij de doelgroepen en kernboodschappen. Op basis daarvan werkten wij aan een crossmediale, online engagement strategie. Na het vaststellen van de strategie gingen wij over tot de uitvoering van het plan. De online strategie past in de overkoepelende communicatieaanpak van de multinational en houdt rekening met alle sectorale wetgevingen.

De impact

Het internationaal farmaceutisch bedrijf heeft op dit moment verschillende social media-kanalen waar het gesprek met stakeholders wordt aangegaan. Het engagement van de volgers op social media is niet alleen hoog, maar ook van kwaliteit. De multinational communiceert nu op een transparante, online manier met de buitenwereld, en draagt zo bij aan het maatschappelijke debat over een gezonde toekomst. De activiteiten op social media worden bovendien verder uitgebouwd en continu aangepast aan de hand van de nieuwste ontwikkelingen.  

 

*Geanonimiseerd op aanvraag van onze klant

Meer weten?