Contact

Zeestraat 84
2518 AD Den Haag

Andere vestigingen ›

Campagne voor Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging

Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging

De Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging is dé belangenbehartiger van jagers, voor jagers en wildbeheereenheden in Nederland. De Jagersvereniging doet dit door organisaties, politici en het Nederlandse publiek te voorzien van achtergrondinformatie en gegevens over de jacht en door samenwerking op belangrijke thema’s.

Aantal wildaanrijdingen stijgt

Door de toenemende verkeersdrukte in ons land worden er steeds meer wilde dieren aangereden. Afgelopen jaar waren er meer dan 10.000 aanrijdingen met dieren. Alleen al in Gelderland zijn er elke week gemiddeld 10 aanrijdingen met een wild zwijn en 26 met een ree. De gevolgen zijn altijd groot, voor mens én dier. Jagers spelen een belangrijke rol in het voorkomen van en assisteren bij aanrijdingen en dragen zo bij aan het vergroten van de verkeersveiligheid in Nederland. Door het beheer van de populaties van wild voorkomen ze aanrijdingen. Ook doen ze veel aan preventie zoals het plaatsen van wildspiegels langs een drukke weg.

Creatief concept & design

De Jagersvereniging wil dit verhaal bij het grotere publiek onder de aandacht brengen door aan te haken bij een thema dat mensen aanspreekt: verkeersveiligheid. Op verzoek van de Jagersvereniging ontwikkelden wij een creatief concept dat vertelt hoe jagers door hun werkzaamheden bijdragen aan onder andere veilig verkeer: Daar Jagen Wij Voor. Het creatief concept vertaalden wij naar een website, flyers, social media content en abri's. 

Landelijke en lokale PR

Op 13 oktober 2020 lanceerden wij in nauwe samenwerking met de Jagersvereniging de campagne ‘Daar Jagen Wij Voor’ in vijf gemeenten op de Veluwe: Apeldoorn, Voorst, Heerde, Oldebroek en Brummen. De campagne laat zien hoe jagers bijdragen aan het vergroten van verkeersveiligheid, minder dierenleed en minder schade. In de vijf gemeenten bestaat de campagne onder meer uit een speciale wildkroket-actie, posters in abri’s, een social media campagne en scholenbezoeken.

Ook verzorgden wij in samenwerking met de Jagersvereniging de landelijke PR bij de start van de campagne. Dit leidde tot veel media-aandacht voor het stijgende aantal aanrijdingen én bewustwording over wat te doen bij een wildaanrijding. Daarnaast zetten we in op lokale PR in de vijf gemeenten en organiseren we een culinaire proeverij om de campagne en wildkroket onder de aandacht te brengen.

 

Bewustwording, minder (dieren)leed en duurzaam vlees

Door draagvlak voor het werk van de jagers in Nederland te creëren, dragen we bij aan bewustwording over wildaanrijdingen en minder dierenleed. Daarnaast bieden we in de vijf gemeenten een duurzame, ambachtelijke wildkroket aan. Deze wildkroket is gemaakt van het afgeschoten wild, waardoor kwalitatief goed voedsel goed wordt benut in plaats van weggegooid.

Nieuwsgierig?

Bezoek dan de website die wij ontwikkelden voor deze campagne! 

Meer weten?

Bel + 31 6 12 23 35 35 of
stuur Corlissa van Lohuizen een e-mail.