Contact

Zeestraat 84
2518 AD Den Haag

Andere vestigingen ›

Novamedia

Full-service inzet voor Goede Doelen Loterijen

De Goede Doelen Loterijen en Schuttelaar & Partners werkten sinds 2010 vijf jaar op rij aan het Planet First!-verslag. Schuttelaar & Partners ontwikkelde concept, copy en vormgeving. En we zorgden ervoor dat het duurzaamheidsverslag voldoet aan de GRI-richtlijnen.

MVO-communicatie van Loterijen draait om impact

De Goede Doelen Loterijen zijn organisaties met een grote maatschappelijke impact, dankzij de steun aan en sponsoring van talloze goede doelen. Met de MVO-verslaglegging laten zij zien het eigen huis op orde te hebben. In 2014 werkte Schuttelaar & Partners samen met De Loterijen en moederbedrijf Novamedia aan een materialiteitsanalyse en verdere stappen in de verslaglegging conform GRI G4.

Uitgangspunt hierbij was het toegankelijk houden van de verslaglegging. De jaren ervoor steeg het verslag ieder jaar in kwaliteit - en in omvang. Met de introductie van GRI G4 werd het in 2015 mogelijk om beknopter én relevanter te rapporteren. Mede dankzij een detachering van een van onze adviseurs werkten we intensief aan een nieuwe manier van rapporteren. Die valt het best samen te vatten als minder rapporteren en meer communiceren.

Alles op zijn plaats laten vallen

Door het verslag opnieuw op de ontwerptafel te leggen, bepaalden we samen een structuur waarin resultaten, inspirerende cases, testimonials en dilemma’s allemaal tot hun recht kwamen. Daarbij pakte de combinatie van tekst en ontwerp goed uit - de infographics maken het verslag snel en prettig te lezen, het beeldgebruik ademt de cultuur van de organisatie. Het resultaat bestond uit vele enthousiaste reacties, van binnen en buiten de organisatie. Hiermee ging de communicatie niet alleen over de impact, het kréég ook een grotere impact.

Meer weten?

Bel +31 6 83 52 90 72 of
Stuur Natasja van Weverwijk een e-mail.