Contact

Zeestraat 84
2518 AD Den Haag

Andere vestigingen ›

De meest verantwoorde supermarkt van Nederland

De klant

PLUS is al jaren de meest verantwoorde supermarkt van Nederland. Met 260 vestigingen door heel Nederland zet deze supermarktketen zich in voor een verantwoord en gezond assortiment. Zij wil zich blijven onderscheiden in het retaillandschap op het gebied van MVO en duurzaamheid.

De uitdaging

Al meer dan acht jaar werken we samen met PLUS om PLUS te onderscheiden in het retaillandschap op het gebied van MVO en duurzaamheid.

De aanpak

We hebben PLUS geholpen bij het opzetten van het MVO-beleid en de bijbehorende doelstellingen en strategie. Sindsdien realiseren we samen het beleid. Door een dag in de week bij PLUS op locatie te werken, helpen wij bij de implementatie ervan.

Samen met de mensen van PLUS zetten we ons in voor tal van activiteiten. Samen bereiden we de maandelijkse overleggen van het Greenteam (managers en medewerkers van verschillende disciplines binnen de organisatie) voor, organiseren we stakeholderdialogen, schrijven we persberichten en organiseren we interne duurzaamheidstrainingen. 

De impact

Het verantwoorde beleid van PLUS werpt haar vruchten af. PLUS is al vier jaar op rij (van 2015 t/m 2018) de meest verantwoorde supermarkt in Nederland. De retailer is koploper in Fairtrade gecertificeerde producten. Alle bananen en alle huismerk koffie, thee en -chocolade zijn Fairtrade. PLUS werkt continu aan het verder vergroten van haar verantwoorde en gezonde assortiment. Met haar Ken-de-keten aanpak wil PLUS positieve impact creëren voor producenten en werknemers binnen haar toeleveringsketens. Alle PLUS supermarkten zijn klimaatneutraal.

Meer weten?