Contact

Zeestraat 84
2518 AD Den Haag

Andere vestigingen ›

Meerjarige communicatiecampagne Zuivelpak

Zuivelpak

Zuivelpak is een campagne waarbij de consument geïnformeerd wordt over de verduurzaming van zuivelpakken. Hierbij ligt de focus op het gebruik van natuurlijke grondstoffen en het tegengaan van voedselverspilling. De campagne startte in 2017 en kreeg in 2018 en 2019 een vervolg. In 2019 ligt de focus op recycling. 

 

Het zuivelpak

Het zuivelpak wordt steeds duurzamer. Zo zijn zuivelpakken vaker gemaakt van natuurlijke grondstoffen en gaan ze voedselverspilling tegen door de aanwezige vouwlijnen. De fabrikanten van zuivelpakken en de supermarktbranche willen actief werken aan de verdere verduurzaming van het zuivelpak. Wij helpen hen door een grote campagne op te zetten.

 

Langdurige campagne

De campagne is al bijna drie jaar lang een succes, mede door het onderscheidende, sympathieke karakter 'Pakman' dat wij ontwikkelden. We formuleerden een simpele kernboodschap met daarin een actie-element: vouw je pak. Deze boodschap verspreiden we sinds 2017 niet alleen via traditionele media zoals televisie, maar ook via social media zoals Facebook en YouTube. Verder brengen wij deze boodschap op verschillende manieren over, zowel informatief als vermakelijk. Ook betrekken we influencers bij de campagne om de boodschap te verspreiden.

 

Campagne voor impact

Door middel van deze campagne zijn al veel consumenten geïnformeerd over de verduurzaming van het zuivelpak en wat ze met de verpakking kunnen doen. Naast het uitzenden van tv-commercials en de inzet van social media, brengen wij de campagne ook via andere media onder de aandacht. Zo werken we samen aan een duurzame wereld!

 

Nieuwsgierig?

Bekijk dan de onderstaande commercial voor Zuivelpak. 

Bekijk hier de commercial van 2019!