Voeding
Voor producenten, retailers, cateraars en horecaorganisaties groeit de urgentie om hun voedselaanbod gezonder en duurzamer te maken. Tegelijkertijd lopen zij tegen tal van uitdagingen aan: veranderende wet- en regelgeving, en een overvloed aan voedingsstandaarden. Ook blijkt het lastig om verbeteringen overtuigend en transparant te communiceren richting consumenten, beleidsmakers en toezichthouders.
Wij helpen bedrijven en sectororganisaties bij het verbeteren én positioneren van hun aanbod. We ondersteunen bij het opstellen van strategische doelstellingen, het toetsen van producten aan wetenschappelijke voedingsnormen en het monitoren van assortimentsverbetering. Daarnaast zorgen we dat communicatie klopt: van juiste claims en productinformatie tot impactvolle verhalen. Op deze manier verbinden wij inhoud met activatie.
Onze aanpak is gebaseerd op inhoudelijke diepgang en pragmatische uitvoering. We werken altijd volgens actuele regelgeving, internationale richtlijnen en wetenschappelijk onderbouwde criteria. Ons team koppelt kennis van voeding, gezondheid en duurzaamheid met kennis van het stakeholderveld en de laatste maatschappelijke ontwikkelingen. Zo maken we het verschil in het schappen en in de samenleving.
Onze trajecten hebben impact: kijk maar naar werk voor het Ministerie van VWS in het kader van de Nationale Aanpak Productverbetering waarbij we de levensmiddelenindustrie in beweging brachten met een campagne die liet zien dat elke stap telt. Of neem het werk voor FrieslandCampina, waarvoor we wereldwijd de voedingswaarde van hun assortiment toetsten aan strenge criteria, als basis voor transparante rapportage en verdere verbetering.
Managing Partner