Met wind naar winst, voor jou en de regio
We gaven richting aan Betuwewinds groeiambities met een scherpe, breed gedragen positionering. Onze domeinkennis in de energietransitie en strategische communicatie hielp bij het maken van duidelijke keuzes in taal, toon en boodschap. Het resultaat: meer herkenbaarheid, relevantie en vertrouwen bij leden en partners – en een stevig fundament voor groei in zichtbaarheid en samenwerking.
Van analyse naar gedragen en heldere positionering
We startten met een grondige analyse: van interne documenten en publieke communicatie tot een nulmeting van het imago. We onderzochten hoe Betuwewind wordt gezien, door wie, en wat de verwachtingen zijn. Daarbij spraken we uiteenlopende stakeholders – van leden tot journalisten, van klanten tot gemeenten. In interactieve werksessies – zowel met het kernteam als tijdens de algemene ledenvergadering – verkenden we het DNA van Betuwewind.
Gezamenlijk scherpten we de missie en visie aan en formuleerden we onderscheidende kernwaarden. Op basis van de nieuwe positionering maakten we de vertaalslag naar communicatie: een aangescherpte tone of voice, een visuele richting (met een subtiele refresh van het logo, en heldere uitgangspunten voor toekomstige campagnes. In de daaropvolgende campagne voor WattHub Rotterdam kwam deze nieuwe positionering tot leven – in beeld, taal en boodschap.