Meer zichtbaarheid rond gezonde ontbijtopties
Hoe maak je van iets alledaags als ontbijt een inspirerend moment van verbinding? Met het campagneconcept ‘Jouw perfecte ochtendmoment’ brachten we het merk tot leven. Influencers en media ontdekten via een interactieve quiz hun persoonlijke ochtendtype en ontvingen een op maat samengesteld perspakket dat perfect bij hun routine paste.
Deze persoonlijke aanpak zorgde voor authentieke content, hoog engagement en een flinke boost in traffic en interactie op de social kanalen van Zonnatura. Zo werd gezond ontbijten niet alleen een gewoonte, maar een beleving die mensen wilden delen.
500.000+ views • 55 media-vermeldingen
Van creatief concept tot meetbare activatie
Samen met Zonnatura ontwikkelden we een creatief en strategisch campagneconcept dat perfect aansloot bij hun frisse, kleurrijke, natuurlijke merkidentiteit.
- Via de ‘Ochtendtype Quiz’ ontdekten influencers en media welk granola-type bij hen paste.
- Hun persoonlijke ‘Perfecte Ochtendmoment’-pakket bevatte de drie nieuwe granola’s, bijpassende goodies, een Spotify-playlist en een inspiratieflyer.
- Via drie influencer-campagnes werd er gezicht gegeven aan de verschillende ochtendtypes met herkenbare, oprechte content die volgers uitnodigde om zelf de quiz te doen.

De campagne werd versterkt met gerichte social content: productposts, ontbijt recepten en een winactie die het bereik verder vergrootte. Dankzij deze geïntegreerde aanpak - van concept tot content en distributie - wist Zonnatura haar vernieuwde merkidentiteit voelbaar te maken in de belevingswereld van consumenten.
Het resultaat? Een boost in zichtbaarheid, engagement en merkbeleving en vooral: heel wat mensen die hun dag begonnen met een glimlach (en een ontbijtbowl granola).