Schuttelaar & Partners ondersteunt bij Duits boek van Stichting Noordzeevis uit Scheveningen
In 2018 lanceerde Stichting Noordzeevis uit Scheveningen het eerste vis- en receptenboek genaamd ‘Noordzeevis uit Scheveningen, Scheveningens trots in verhalen en recepten’. Dit boek is geschreven door twee collega’s van Schuttelaar & Partners; Suzanne van der Pijll en Noreen ter Beke.
Nederland en Duitsland delen als buurlanden het Noordzeekustgebied. Een goed beheer van het gebied is een gemeenschappelijk belang. Vissen als makreel, schol en wijting worden in Scheveningen bijna dagelijks aangeboden. Veel van deze vers gevangen Noordzeevis gaat vanaf de haven van Scheveningen direct naar het buitenland. Het doel van stichting Noordzeevis uit Scheveningen is om meer mensen te laten genieten van onze eigen vis uit de Noordzee. Verser kan het niet.
Na het succes van het boek heeft Stichting Noordzeevis uit Scheveningen besloten een nieuwe versie te maken, afgestemd op de Duitse toerist. Samen met Schuttelaar & Partners hebben zij het boek vertaald en gerestyled. Van het Nederlandse boek zijn inmiddels meer dan 3.000 exemplaren verkocht. Het ligt bij verschillende boekhandels in Den Haag en Scheveningen en wordt verkocht via de website van de stichting. Het Duitse boek is binnenkort te koop op plekken in Scheveningen waar veel toeristen komen.
De lancering van het boek vindt plaats op 24 januari op het Holland Paviljoen van de Internationale Grüne Woche in Berlijn. Een beurs die bekend staat om de sterke internationale vertegenwoordiging en de laatste trends op het gebied van food. Hier zal Stichting Noordzeevis uit Scheveningen het eerste exemplaar overhandigen aan Claus Ubl, persvoorlichter Deutscher Fischerei Verband.