Contact

Zeestraat 84
2518 AD Den Haag

Andere vestigingen ›

Nieuws

Heel Europa over op duurzame soja

- Ik was onlangs voor het eerst bij het Food Policy Outbreak event. In één van de subsessies ging het over ‘Zin en onzin in de supermarkt’ — een pas verschenen boek dat duidelijkheid biedt over de producten in de supermarkt. De auteur van het boek, Loethe Olthuis, had op 8 tafels een aantal verschillende producten gelegd...

Nudging inspiratie uit Kopenhagen?

- Wat kunnen we leren van de Denen op het gebied van nudges en fietsen? Fietsberaad vroeg het aan Jacqueline Vink, strategisch adviseur bij Schuttelaar & Partners.

Een 8 van onze klanten

- In het afgelopen half jaar hebben de klanten van Schuttelaar & Partners onze projecten beoordeeld met gemiddeld een 8. Na afloop van ieder project evalueert de adviseur van S&P het werk met de klant. Dat is een regulier onderdeel van ons kwaliteitssysteem. Uit deze klantenfeedback blijkt dat S&P gewaardeerd wordt om ha...

Salt, what’s the issue?

- Maud Theelen presenteerde, tijdens de ‘Salt Reduction Summit’ van Food Valley, een overzicht van de inspanningen en resultaten in zoutreductie in Nederland en daarbuiten.

Campagne ‘zuivelpak bestaat uit natuurlijke grondstoffen’.

- Een divers team van Schuttelaar & Partners werkt al geruime tijd aan de ontwikkeling van een consumentencampagne met twee verschillende thema’s: voedselverspilling en natuurlijke grondstoffen. Momenteel loopt de tweede ‘flight’, over de grondstoffen van een zuivelpak. Door middel van allerlei ludieke uitingen, een ‘lev...

Haagse duurzaamheidskoning

- Op donderdag 8 juni verscheen een paginagroot interview in het AD met Marcel Schuttelaar. De Haagsche Courant vertelt hoe het idealisme van Marcel in de genen van advies- en communcatiebureau Schuttelaar & Partners zit. Het artikel start met de hoogtepunten uit Marcel zijn carrière zoals meehelpen met het opzetten van...

Beter leven voor ‘leghaantjes’

- Mannelijke kuikens, zo’n 40 miljoen op jaarbasis, leggen het af tegen de vleeskuikens. De broertjes van legkippen zijn economisch niet rendabel omdat ze te langzaam groeien en te weinig vlees op de botten hebben. Om deze reden worden ze niet gebruikt voor vleesconsumptie, dat is zonde natuurlijk. Daar komt nu veranderi...

Mei 2017

Aandacht doet groeien

- Een oude volkswijsheid: dat wat aandacht krijgt groeit! Of het nu gaat om een wens of een verborgen angst. Vanuit die gedachte mijn optimistische visie op de kansen voor een groene toekomst.  De 'olifantgrafiek' van econoom Branko Milanovic (zie grafiek) maakt duidelijk dat de mondiale inkomensgroei fors aan het schui...

Schuttelaar & Partners voor duurzaam regeerakkoord

- Net als Schuttelaar & Partners hebben meer dan 400 bedrijven de petitie voor een duurzaam regeerakkoord ondertekend. In deze petitie wordt opgeroepen om de Sustainable Development Goals een centrale plaats in het regeerakkoord te geven. Bij Schuttelaar & Partners ondersteunen we dit van harte. Op dinsdag 16 mei werd d...

Noordzeeboerderij gaat oogsten

- Stichting Noordzeeboerderij heeft vandaag op Proefboerderij Scheveningen een grootschalige, gemechaniseerde zeewieroogst uitgevoerd samen met Royal IHC en de Rijksrederij. Stichting Noordzeeboerderij is een initiatief dat mede-opgericht is door Schuttelaar & Partners. De innovatieve oogst is onderdeel van het demonstra...

April 2017

Greenco publiceert zijn eerste MVO-verslag

- Greenco publiceerde onlangs zijn eerste MVO-jaarverslag. De teler en -verpakker van snackgroenten rapporteert zijn voortgang op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO).

Staatssecretaris oogst Schevenings zeewier

- De Noordzeeboerderij is mede-opgericht door Schuttelaar & Partners en heeft de wind in de zeilen. De twee teeltmodules, de ‘Spoetnik’ en de ‘SMAC’, die medio oktober te water gelaten zijn, tonen gunstige resultaten. De zeewierzaadjes zijn in de wintermaanden uitgegroeid tot een lengte van 1,5 meter en hebben stormen me...

Beweging in beeld met het Nederlands Dans Theater

- Nederlands Dans Theater (NDT) staat bekend om de kwaliteit en creatieve inslag van haar producties. Aldus artistiek directeur Paul Lightfoot: “het gaat om artistieke creatie, niet alleen om choreografie”.  Het 2017-2018 seizoensprogramma, dit jaar voor het eerst vormgegeven in de vorm van een videomagazine, is hierop...

Start campagne: zuivelpak bestaat uit natuurlijke grondstoffen

- 17 april is de campagne ‘zuivelpak bestaat uit natuurlijke grondstoffen’ van start gegaan. Een vrolijke commercial, YouTube film en de site www.zuivelpak.nl laten zien dat steeds meer zuivelpakken gemaakt worden van natuurlijke grondstoffen. Dat geldt ook voor de dop en het laagje aan de binnenkant.

Column: Veerkracht

- 'Ik denk dat je er nu wel aan toe bent', zo meldde een collega mij schuchter. 'Kijk maar eens wat je vindt van dit boek. Eerder durfde ik je dat niet te geven'. Na de biografie over het technologisch wonderkind Elon Musk, me nu verdiept in 'Barstensvol Leven; een pleidooi voor vitale voeding'. Een vriendelijk anti-tech...

Schuttelaar & Partners ondertekent de oproep tot een duurzaam regeerakkoord

- Net als meer dan 230 bedrijven en organisaties ondersteunt ook Schuttelaar & Partners van harte de oproep aan de onderhandelaars om vooral te komen met een duurzaam regeerakkoord. Deze oproep voor een duurzaam regeerakkoord zet de realisatie van de Sustainable Development Goals centraal. Dat pas uitstekend bij de miss...

Maart 2017

Online CSR roadmap: structureel werken aan verduurzaming

- Kunnen we kleine bedrijven in ontwikkelingslanden helpen bij het opzetten en structureren van een duurzaamheidsbeleid? En hun stimuleren om daarover te communiceren?

Stakeholdermanagement begint met een social influencers analyse

- Hoe kijkt de online buitenwereld tegen je aan, wie bepaalt dat beeld en wat doe je zelf aan dat beeld? Het voeren van de discussie met je (digitale) omgeving is relevanter dan ooit.

Choices International Foundation zegt samenwerking met Schuttelaar & Partners op

- De Choices International Foundation, een service- en lobbyorganisatie voor voedselkeuzelogo’s, heeft besloten om haar secretariaat anders te organiseren. Schuttelaar & Partners, een van de oprichters heeft de stichting 10 jaar ondersteund. De Choices International Foundation heeft besloten zich meer te focussen op prod...

Nieuwe inspiratiegids Tour de Force

- Nudging helpt mensen om makkelijker de keuze voor het gewenste gedrag te maken. In de nieuwe Inspiratiegids Nudging & Fietsen staan diverse inspirerende voorbeelden om fietsers een nudge, ‘een duwtje in de rug’, te geven. Het eerste exemplaar werd overhandigd tijdens het Nudging & Cycling café. Een initiatief van de Ge...