Contact

Zeestraat 84
2518 AD Den Haag

Andere vestigingen ›

Plus voor 4e jaar op rij meest verantwoorde supermarkt

PLUS is voor het 4de jaar op rij verkozen tot Meest Verantwoorde Supermarkt van Nederland. Met een gemiddelde score van 7,53 op de negen onderzochte criteria – waaronder gezondheid, eerlijke handel, klimaat en lokale betrokkenheid - behaalde PLUS wederom de koppositie in het Duurzaamheidsonderzoek van GfK, in opdracht van Foodmagazine.

Het onderzoek naar maatschappelijk verantwoord ondernemen gaat over het imago van supermarkten op het gebied van duurzaamheid en werd gehouden onder 5.000 consumenten. PLUS krijgt de hoogste waardering voor ‘eerlijke handel’ en ‘beperking voedselverspilling’. Op vrijwel alle andere aspecten staat de supermarktformule in de top 3.

Eric Leebeek, commercieel directeur bij PLUS en voorzitter van het PLUS Greenteam: “We zijn ontzettend trots op deze onderscheiding. Het feit dat consumenten ons opnieuw een hoge score geven op MVO-gebied is een blijk van waardering voor ons werk en dat van de PLUS ondernemers en hun teams. We hebben afgelopen jaar weer veel bereikt. Zo zijn en blijven we koploper ‘eerlijke handel’.”

Verantwoord bij PLUS

Maatschappelijk verantwoord ondernemen staat al jaren hoog op de agenda bij PLUS. Het MVO-beleid is onderdeel van de bedrijfsstrategie en geborgd in het PLUS Greenteam. Het Greenteam - bestaande uit managers en medewerkers van verschillende disciplines - bepaalt de koers voor het MVO-beleid en zorgt voor een goede uitvoering daarvan. PLUS houdt van goed eten, voor iedereen elke dag. Het liefst lekker én verantwoord. Een overzicht van hetgeen PLUS doet op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen en de ambities voor 2018 zijn terug te vinden in het MVO verslag 2017.

Over het GfK Duurzaamheidsonderzoek

De meest maatschappelijk verantwoorde supermarkt is een erkenning van de consument. Zestien supermarktformules zijn door hun eigen klanten beoordeeld op negen verschillende MVO thema's: 'klanten en maatschappij', 'gezondheid', 'duurzame handel', 'klimaat', 'lokale betrokkenheid', 'fairtrade', 'voedselverspilling', 'dierenwelzijn' en 'medewerkers'. Over alle supermarkten heen wordt de hoogste score gemeten over het aspect 'op het gemak voelen in winkel' en scoort 'betrokkenheid met dierenwelzijn’ het laagste.


Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Suzanne van der Pijll