Vacatures

contact-info-title

Zeestraat 84
2518 AD Den Haag

Andere vestigingen ›

Crisismanagement

Een crisis is een situatie die het voortbestaan van de organisatie bedreigt. Daarbij kan vaak gerekend worden op de volle aandacht van overheid, media en andere belangrijke stakeholders. Snelle en doordachte acties zijn noodzakelijk.

Een goed begin is het halve werk

Er zijn vele organisaties die het moeilijk vinden wat ze moeten doen als journalisten met lastige vragen voor de poort staan. Dat is zeker geen ondenkbaar scenario. Fouten worden overal gemaakt: een productiefout, een veiligheidsincident, stankoverlast, een rechtszaak of fraude. Zeker met sociale media kan zelfs een roddel razendsnel escaleren tot een wervelwind met flinke schade. Een crisis die niet adequaat wordt aangepakt, kan veel kapotmaken, met grote gevolgen voor de geloofwaardigheid, de reputatie en mogelijk de omzet. Transparantie is hierbij essentieel.

In het geval van een crisis moet het crisisteam niet alleen besluiten over de te volgen communicatiestrategie, maar deze ook meteen implementeren. Door social media is de beschikbare tijd zeer kort. Een goede voorbereiding is noodzakelijk.

Wij helpen in elke fase: van een check op de crisisbestendigheid en een gedegen voorbereiding tot de 24/7 ondersteuning van het crisisteam ter plaatse. We stellen crisisprocedures op, doen crisissimulatie- en woordvoerdertrainingen, monitoren online en offline en boren ons netwerk aan voor het leggen van relevante contacten.

Heeft u per direct behoefte aan crisisondersteuning bel dan onze 24-uurs crisislijn:
+31 (0)70 – 318 44 41.

Meer weten?

Ad Nagelkerke

Managing Partner

Bel 06 48 98 14 52 of stuur Ad een e-mail.