Contact

Zeestraat 84
2518 AD Den Haag

Andere vestigingen ›

CSR reporting

Transparant zijn over MVO wordt steeds belangrijker voor bedrijven. Medewerkers, klanten en andere stakeholders vragen er om. Daarnaast biedt MVO-verslaglegging kansen om het onderscheidend vermogen te vergroten en medewerkers te enthousiasmeren.

Een succesvol MVO-verslag

Een MVO-verslag versterkt de reputatie richting klanten en de arbeidsmarkt, betrekt en informeert stakeholders, motiveert de eigen medewerkers en stimuleert innovatie en partnering. Zowel wat betreft inhoud als de vorm van het MVO-verslag hebben we uitgebreide expertise in huis.

De route naar een succesvol MVO-verslag bestaat uit een aantal onderdelen. De materialiteitsanalyse vormt de basis. Deze analyse leidt tot de onderwerpen die voor de organisatie én voor de buitenwereld van belang zijn. Na het vaststellen van de onderwerpen start de dataverzameling. Een goed duurzaamheidsverslag bevat betrouwbare cijfers. Het achterhalen van deze data is soms een hele opgave. Schuttelaar & Partners kan op basis van ervaring en expertise hierin ondersteunen.

De wijze waarop het verslag gepresenteerd wordt, bepaalt het uiteindelijke succes. Samen met de opdrachtgever stellen we het doel, de doelgroep, de vorm (online versus offline) en de rode draad van het verslag af. Onze ervaring en trendwatching komen hierbij uitstekend van pas. Schuttelaar & Partners ontwikkelt vervolgens het concept. Daarbij staat centraal dat het verslag toegankelijk moet zijn door een passende tone-of-voice en een aantrekkelijke vormgeving te hanteren. Onze gespecialiseerde tekstschrijvers, vormgevers en web developers maken vervolgens van ieder verslag een unieke uitgave.

ABN AMRO

Schuttelaar & Partners ondersteunde ABN AMRO Bank in 2014 en 2015 bij de verslaglegging conform GRI G4. In 2014 was de focus de transitie naar GRI G4; in 2015 de integratie met het Annual Report van de bank. We hielpen bij de informatieverzameling, schreven de teksten en borgden dat de teksten tijdens het proces bleven voldoen aan de gestelde richtlijnen. 

Meer informatie over de GRI G4 ›

Vreugdenhil Dairy Foods

Samen met ketenpartners probeert Vreugdenhil een uitgesproken ambitie te realiseren: ‘Wij willen de meest duurzame melkpoederproducent ter wereld worden’, zo luidt de heldere boodschap in hun MVO-verslag 2014. De belangrijkste doelen en resultaten werden samengevat in een leaflet dat zowel door klanten als medewerkers veel gelezen wordt. 

Lees meer over deze ambitie ›

De Goede Doelen Loterijen

Het Planet First!-verslag van De Goede Doelen Loterijen wordt sinds mei 2010 in samenwerking met Schuttelaar & Partners ontwikkeld. Het verslag is extern geverifieerd door PwC. Schuttelaar & Partners was verantwoordelijk voor het concept, de Nederlandse en Engelse teksten, de vormgeving en het behalen van de GRI richtlijnen. Vanaf 2014 werkt Schuttelaar & Partners samen met De Loterijen en moederbedrijf Novamedia aan een materialiteitsanalyse en verdere stappen in de verslaglegging conform GRI G4. 

Lees meer over Planet First! ›

Meer weten?

Robert Zwiers

Adviseur

Bel 06 30 66 98 99 of stuur Robert een e-mail.